Οι φοιτήτριες Ερικαίτη Κουναλάκη, Εβίνα Ζαρμπούτη και Ελευθερία Παπαδόσηφου, προπτυχιακές φοιτήτριες της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης, έλαβαν το 3ο Βραβείο με την πρότασή τους Bruise Down για τη στρατηγική έξυπνων πόλεων στον Εθνικό Τελικό Διαγωνισμό JA Start Up 2022 - 8ος Φοιτητικός Διαγωνισμός Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε υβριδικά με μεγάλη επιτυχία από 28 Φεβρουαρίου έως 3 Ιουνίου 2022. Η ομάδα Βruise Down δημιούργησε μια εφαρμογή αφιερωμένη στην αντιμετώπιση των περιστατικών ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας. Δείτε το βίντεο της βράβευσης της ομάδας από την τελετή απονομής που έλαβε χώρα την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022 στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος παρουσία του Υφ. Παιδείας Άγγελου Συρίγου.
To πρόγραμμα “JA Start Up” είναι ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του JA Europe που υλοποιείται ταυτόχρονα σε 300 Πανεπιστήμια σε όλη την Ευρώπη με τη συμμετοχή 15.000 φοιτητών. Στόχος του προγράμματος είναι φοιτητές και φοιτήτριες 18-30 ετών να αναπτύξουν τη δική τους επιχειρηματική ιδέα, ενώ το πρόγραμμα τους βοηθάει να αξιοποιήσουν τις δεξιότητές τους σε διάφορους τομείς και δραστηριότητες για να προχωρήσει η ιδέα σε υλοποίηση. Στον διαγωνισμό διακρίθηκαν 10 συμμετοχές αρχικά, ενώ βραβεύτηκαν οι τρεις πρώτες ιδέες με την υψηλότερη βαθμολογία, μεταξύ των οποίων και οι τρεις φοιτήτριες του Πολυτεχνείου Κρήτης στην 3η θέση.
Το έργο τους Bruise Down αφορά στην ανάπτυξη στρατηγικής έξυπνης πόλης με άξονες την προώθηση της συμμετοχικότητας μέσα από ψηφιακή εργαλειοθήκη και διεπαφή, με στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου της ενδοοικογενειακής βίας. Το τελικό αποτέλεσμα στοχεύει στην άμεση διαχείρηση σε περίπτωση περιστατικού ενδοοικογενειακής βίας μέσω ψηφιακής χαρτογράφησης σημείων εθελοντικής προσφοράς και στη δημιουργία διαδικασιών και δράσεων εκπαιδευτικής, διαγνωστικής και ενημερωτικής φύσης στους πολίτες.
Τα κριτήρια αξιολόγησης που υιοθετήθηκαν περιλαμβάνουν:
- Πληρότητα και σαφήνεια επιχειρηματικής ιδέας και στρατηγικής
- Κοινωνικός αντίκτυπος της ιδέας
- Γνώση – κατανόηση της αγοράς στόχου
- Επενδυτική ελκυστικότητα
- Ανάλυση ανταγωνισμού, marketing και προώθηση
- Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης της επιχείρησης
- Βαθμός καινοτομίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
- Ύπαρξη, ποιότητα και λειτουργία prototype
- Συμπληρωματικότητα, συνεργατικό πνεύμα και επαγγελματισμός ομάδας
- Δεξιότητες παρουσίασης και υποστήριξης της ιδέας
Το έργο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Σχεδιασμός Έξυπνων και Ψηφιακών Πόλεων» της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης, υπό την επίβλεψη της Επίκουρης Καθηγήτριας Βασιλικής Γεροπάντα, από την ομάδα των Ερικαίτη Κουναλάκη και Εβίνα Ζαρμπούτη.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους, η Ερικαίτη Κουναλάκη υπογράμμισε ότι στόχος της ομάδας είναι «να φτιάξουμε μια εφαρμογή που την ώρα ενός έκτακτου περιστατικού ένα θύμα θα μπορεί να πατάει ένα κουμπί, να εμφανίζεται ένας ψηφιακός χάρτης με σταθμούς βοήθειας και ανθρώπους που θα μπορούν να βοηθήσουν» με διακριτικό τρόπο, ώστε να μην γνωρίζει ο θύτης ότι η εφαρμογή παρέχει αυτές τις πληροφορίες. Επιπλέον, μαζί με την Ελευθερία Παπαδόσηφου και την Εβίνα Ζαρμπούτη θέλουν να προωθήσουν μέσω της εφαρμογής την ενημέρωση για το φαινόμενο προκειμένου να καταπολεμήσουν «το κοινωνικό στίγμα που υπάρχει ακόμα για τις γυναίκες που υφίστανται βία», αλλά και να εισάγουν «ένα παιχνίδι για τα παιδιά στο οποίο θα ενσωματωθούν τεστ, τα οποία θα μπορούν να ανιχνεύσουν εάν υπάρχει βία στο σπίτι τους». Σχολιάζοντας την υψηλή συμμετοχή των γυναικών στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας, οι τρεις φοιτήτριες ανέφεραν ότι «είναι πάρα πολύ σημαντικό που βλέπουμε γυναίκες, σαν εμάς, να είναι πάνω γιατί παίρνουμε περισσότερη δύναμη».